Klasa 2. w Kotlinie Kłodzkiej

W dniach 7-11.05.18. klasa II zwiedzała Kotlinę Kłodzką. Mieszkaliśmy w pensjonacie "Sorento" w Marianówce. Codziennie wyruszaliśmy naszym busikiem po okolicy. Najpierw zwiedziliśmy kopalnię złota w Złotym Stoku. W skansenie w Pstrążnej własnoręcznie upiekliśmy chleb, który potem ze smakiem zjedliśmy. W Kudowie na Szlaku Ginących Zawodów sami lepiliśmy garnki z gliny. Poznaliśmy też życie dawnej wsi. Chleb ze smalcem bardzo nam smakował. Poznaliśmy Bystrzycę Kłodzką - dawne miasto królewskie, w którym zajrzeliśmy do muzeum filumenistycznego. Tam nauczyliśmy się jak rozpalać ogień za pomocą krzesiwa i wiele innych ciekawych rzeczy o ogniu i zapałkach. Nigdy nie zapomnimy pieszej wędrówki na Górę Igliczną do Sanktuarium Marii Śnieżnej. Widok stamtąd  był przepiękny. Polanicę Zdrój podziwialiśmy podczas podróży turystyczna kolejką. W Muzeum Zabawek w Kudowie poznaliśmy zabawki jakimi się kiedyś bawiono. Wielkim przeżyciem było dla nas przejście przez labirynt Błędnych Skał. W Wambierzycach podziwialiśmy Bazylikę i Ruchomą Szopkę, a w Międzygórzu wodospad Wilczki. Świetnie bawiliśmy się na placu zabaw, na dyskotece i przy ognisku. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Twierdzę w Kłodzku.

Było wspaniale! Szkoda, że musieliśmy wracać do szkoły.