Katolicka Szkoła Podstawowa bierze udział w nowym międzynarodowym projekcie „INCLUDL Schools: Promoting Inclusive Schools in Europe through Universal Design for Learning and Service-Learning” (promocja szkół inkluzyjnych w Europie poprzez strategie UDL i S-L).
Współpracujemy z zagranicznymi szkołami w Turcji (ANAMUR VAKIFBANK ATATURK ORTAOKULU. TURKEY) i na Łotwie (KULDIGAS 2.VIDUSSKOLA. LATVIA).
Koordynatorem jest COCEMFE ( Confederacion Espanola de Personas con Discapacidad Fisica y Organica) z siedzibą w Madrycie.
COCEMFE to organizacja pozarządowa założona w 1980 roku, która zrzesza, wzmacnia i koordynuje wysiłki i działania podmiotów, które działają na rzecz osób z niepełnosprawnością fizyczną i organiczną w celu obrony ich praw, poprawy jakości życia, zwiększenia ich autonomii i osiągnięcia pełnego obywatelstwa.
Partnerami są Madrycki Uniwersytet Universidad Autonoma de Madrid oraz Innovation Frontiers Ike. z Grecji.
Czas trwania projektu to rok 2021 – 2024.
Cel projektu:
Ogólnym celem projektu jest zebranie zespołu pracowników oświaty z różnych krajów europejskich, którzy mogą przyczynić się do promowania inkluzji w szkołach europejskich głównie poprzez doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie integrowania bardziej inkluzywnych programów dydaktycznych w ich szkołach i szerszych społecznościach. Zgodnie z tym założeniem, istnieją dwa podejścia, które przegląd literatury wskazuje jako skuteczne w promowaniu inkluzji w szkołach: Service-Learning (S-L) i Universal Design for Learning (UDL). Te dwa podejścia mają się przyczynić do uczenia się kluczowych kompetencji wszystkich uczniów. Ponadto technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) pokazały, że mogą przyczynić się do rozwoju propozycji edukacyjnych, które będą bardziej integracyjne, będą sprzyjać uczestnictwu i zwiększą dostępność dla wszystkich uczniów.
Jako cele szczegółowe stawiamy sobie następujące zadania
- Zbadanie synergii pomiędzy modelem uczenia się kompetencji poprzez metodologię service-learning (S-L), która integruje UDL.
- Zbadanie synergii pomiędzy modelem uczenia się kompetencji poprzez metodologię service-learning (S-L), która integruje UDL.
- Projektowanie, rozwijanie i dzielenie się programami dydaktycznymi opartymi na metodologii S-L w celu wzbogacenia nauczycieli i zdolności szkół do integrowania praktyk inkluzyjnych.
- Stworzenie przewodnika dobrych praktyk inkluzyjnych, w którym zebrane zostaną wyniki programów realizowanych przez szkoły i nauczycieli.
- Zebranie wartościowych narzędzi ICT do inkluzji, aby stworzyć zestaw narzędzi dla nauczycieli i szkół, które będą wspierać inkluzję.
- Stworzenie przyjaznej i łatwej w użyciu aplikacji, która ułatwi nauczycielom projektowanie włączających propozycji dydaktycznych (projekty S-L, ale nie tylko…) z uwzględnieniem zasad UDL, punktów kontrolnych i działań.
- Upowszechnienie rezultatów projektu w celu zwiększenia zaangażowania szkół europejskich we włączanie do edukacji.
Dowiedz się więcej:
Dodano w kategorii Projekty, Szkoła Podstawowa