Skip to content

Wycieczka do Krakowa klas 1 i 2!

22.11.2022 uczniowie klas pierwszych i drugich Katolickiej Szkoły Podstawowej wybrali się na wycieczkę do magicznej krainy bombek.

Wyjazd rozpoczęliśmy od zwiedzania Krakowa. Pani przewodnik oprowadziła nas po najważniejszch zabytkach tego pięknego miasta. Wysłuchaliśmy również kilku legend, które były bardzo ciekawym dopełnieniem wiedzy zdobytej w szkole podczas lekcji. Wielkim zaszczytem dla nas było również przypadkowe spotkanie z bardzo ciekawym człowiekiem, który jak dowiedzieliśmy się od pani przewodnik jest ostatnim żyjącym krakowskim ułanem. Po zwiedzeniu Rynku, Sukiennic, kościoła Mariackiego, Bramy Floriańskiej, zabytkowych uliczek krakowskich, Smoczej Jamy, udaliśmy się do restauracji na “smoczny” obiad. Kiedy już nabraliśmy sił i uzupełniliśmy naszą energię, pełni entuzjazmu wyruszyliśmy w dalszą drogę do Wieliczki, gdzie znajduje się tradycyjna fabryka ręcznie wyrabianych bombek. Na miejscu czekały na nas wspaniałe atrakcje i ogromna ilość brokatu! Każdy uczestnik warsztatów własnoręcznie malował i ozdabiał szklaną bombkę. Niespodzianką było dla nas również zwiedzenie pomieszczenia, gdzie odbywał się proces produkcji takich bombek. Dowiedzieliśmy się jak się je formuje, srebrzy, maluje oraz wykańcza i pakuje. Po przeżyciu tych wszystkich wspaniałych emocji, zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do Zabrza z ogromną dawką wiedzy i nowych umiejętności.